wieczorna przekąska

omlet albo frittata - idealne na popołudniowy lunch lub kolację
wykonanie nie jest trudne: masę jajeczną trzeba wymieszać z dowolną ilością dodatków i zapiec czy zasmażyć - techniki są różne 
*kliknij w zdjęcia by powiększyć
miałam pod ręką:
  • 2 jajka (L)
  • pomidorki koktajlowe
  • ser z niebieska pleśnią, twardy - np. Lazur 
  • liście szpinaku (tzw. baby) 
  • ząbek czosnku
  • łyżka masła 
  • sól, pieprz 
Pomidorki pokroiłam na ćwiartki, ser w kostkę ok. 1x1cm. 
L:iście szpinaku opłukałam i wysuszyłam. 
Rozgrzałam patelnię z masłem i dodałam starty ząbek czosnku, lekko podsmażyłam. Dodałam pomidorki - wszystko wymieszałam i zostawiłam pod przykryciem na średnim ogniu ok. 3-4 min, aż pomidorki się podgrzały. Do pomidorków dodałam szpinak, wszystko wymieszałam i wrzuciłam ser. Patelnię ponownie zostawiłam pod przykryciem na ok. 3-4 min - aż ser zaczął się rozpuszczać a liście szpinaku przywiędły. 

Po tym czasie wszystko wymieszałam. Doprawiłam solą i pieprzem. 
Nie wlewałam masy jajecznej, wbiłam całe jajka i zostawiłam pod przykryciem do czasu aż się ścięły. 
Przegryzałam z grzanką pieczywa pełnoziarnistego. 
Miły wieczór :)

Smacznego!

Komentarze